.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شعار نمایشگاه مطبوعات معرفی شد
بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از 17 تا 23 آبان‌ ماه با شعار «آزادی مسؤولانه» در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از 17 تا 23 آبان‌ ماه با شعار «آزادی مسؤولانه» در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در نشست خبری بیستمین نمایشگاه مطبوعات که روز سه‌شنبه، ششم آبان‌ ماه در ساختمان معاونت مطبوعاتی برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: تدبیری که ما امسال داشته‌ایم این بوده که از رسانه‌ها پیش ثبت نام انجام شده است و براساس این پیش ثبت‌نام برآوردهایی از موضوعات رسانه‌ها و متراژ‌های درخواستی حاصل شده که براساس آن در کمیته‌های ذی‌ربط طراحی‌هایی انجام شده است.

او در ادامه گفت: امسال گروه‌هایی به این شرح در نمایشگاه مطبوعات خواهیم داشت: گروه روزنامه‌ها با 38 عنوان، خبرگزاری‌ها با 20 عنوان، رسانه‌های آموزشی و تخصصی با 116 عنوان، تشکل‌های مطبوعاتی و تشکل‌های مرتبط با رسانه چهار عنوان، نشریات سیاسی و اقتصادی 63 عنوان، رسانه‌های عمومی و خانواده 77 عنوان، رسانه‌های غیرفارسی‌زبان هشت عنوان، رسانه‌های فرهنگی 45 عنوان، رسانه‌های کودک و نوجوان 10 عنوان، موسسات رسانه‌ای 24 عنوان، نشریات استانی 67 عنوان و رسانه‌های ورزشی 13 عنوان.

انتظامی افزود: امسال یکی - دو بخش جدید هم به نمایشگاه اضافه شده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان رسانه‌های حوزه دین و اندیشه با 22 عنوان را نام برد. همچنین امسال امکان حضور روابط عمومی‌ها هم در نمایشگاه فراهم شده است و همچنین کسب و کارهای مرتبط با رسانه‌ها که با 33 عنوان متقاضی حضور در نمایشگاه بودند، اشاره کرد.

او در ادامه اطلاع داد: ثبت نام قطعی و جانمایی غرفه‌ها از امروز (ششم آبان‌ ماه) شروع می‌شود. تدابیری اندیشیده شده که رسانه‌ها به صورت الکترونیک جای خود را تعیین کنند به این ترتیب که وقتی یک خبرگزاری، سایت را برای ثبت نام باز می‌کند بخش خبرگزاری‌ها برایش باز می‌شوند و جای مورد نظرش را انتخاب می‌کند. بعد از آن هم اسم آن خبرگزاری در سایت درج می‌شود و رسانه بعدی هنگام ثبت نام می‌تواند آن نام را مشاهده کند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بعد از اتمام این مرحله برای رسانه‌هایی که تا به حال درخواست نداشته‌اند اما تمایل دارند در نمایشگاه حضور پیدا کنند، امکان ثبت نام در سایت فراهم می‌شود و اگر جایی باقی مانده باشد این رسانه‌ها هم می‌توانند ثبت نام کنند.

انتظامی سپس گفت: امسال عمدتا نمایشگاه به صورت موضوعی برگزار می‌شود و به جز خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و روابط عمومی‌ها بقیه رسانه‌ها براساس موضوع تقسیم می‌شوند. سایت‌های خبری نیز که به تعداد قابل توجه در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند با توجه به موضوعات خود تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین خبرگزاری‌های تخصصی با توجه به موضوعات تخصصی خود در نمایشگاه حضور دارند.

وی سپس اظهار کرد:‌ امسال شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه متشکل از مسئولان ارشد معاونت مطبوعاتی و شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی رسانه در بسیاری از برنامه‌های نمایشگاه به ما کمک کردند. در حال حاضر ما چهار تشکل مدیریتی رسانه داریم که مسئولان این تشکل‌ها شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی رسانه را تشکیل داده‌اند. بسیاری از برنامه‌های نمایشگاه امسال با کمک این شورا طراحی شده است. از جمله اینکه بولتن روزانه نمایشگاه، امسال توسط ستاد نمایشگاه منتشر نمی‌شود بلکه هر روز یکی از روزنامه‌ها انتشار این بولتن را عهده‌دار شده است و با قواعد شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه این بولتن‌ها را منتشر می‌کنند.

انتظامی در ادامه با بیان اینکه شعار امسال نمایشگاه مطبوعات «آزادی مسئولانه» است، اظهار کرد:‌ طبیعتا رسانه‌ها باید در جهت ایفای رسالت خود و کارکردهای چندگانه آزاد باشند. شعار دولت هم آزادی مطبوعات در چارچوب قانون است و در این راه اقدام می‌شود، متقابلا رسانه‌ها نیز درباره مسئولیت اجتماعی خود وظایفی دارند که باید به آن‌ها توجه کنند و تعهدات اجتماعی خود را اجرا کنند.

او همچنین افزود: سال گذشته در جشنواره مطبوعات بخش درست‌نویسی را اضافه کردیم. در نمایشگاه مطبوعات امسال نیز با همت و کمک فرهنگستان زبان و ادب فارسی تغییراتی در نمایشگاه مطبوعات اتفاق می‌افتد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی کمیته‌ای برای شاخص‌سازی در این زمینه تعیین کرده است. این کمیته اعلام کرده که در دو حوزه ویرایش فنی که شامل نشانه‌گذاری، دستور خط، املاء و... است و همچنین حوزه ویرایش زبانی که شاخص‌هایش عبارت است از کاربرد برابرهای فارسی مصوب فرهنگستان، کاربرد درست زبان فارسی معیار، رعایت کوتاهی جمله‌ها و رسایی، سادگی و انسجام جمله‌ها، روزنامه‌ای را که بیشترین امتیاز را کسب کند طی مراسمی اعلام خواهد کرد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.266 seconds.